You are hereDiákigazolvány ügyintézésével kapcsolatos tudnivalók
Diákigazolvány ügyintézésével kapcsolatos tudnivalók
Intézményünkben a diákigazolvány ügyintézése kormányablakon keresztül az alábbiak szerint történik:
- A tanuló fénykép és aláírás felvétele céljából időpontot kér az okmányirodán, majd ott személyesen megjelenik (2012.02.06-tól).
- A tanuló, vagy szülője az okmányirodán kézhez vett igazolást leadja a Diákablakban.
- Ideiglenes diákigazolvány kiállítására csak abban az esetben van lehetőség, ha a tanuló az állandó diákigazolvány megrendelését már elindította és az „Beküldve” státuszú.
A diákigazolvány legyártása fénykép és aláírás megléte nélkül nem teljesíthető.
A diákigazolvány ügyintézése otthonról az alábbiak szerint történik:
A diákigazolvány ügyintézés új szolgáltatással bővült, amely lehetőséget biztosít, hogy otthonról is elvégezhessék a NEK regisztrációt, ami kiváltja az okmányirodába történő személyes megjelenést.
A regisztráció a www.magyarorszag.hu oldalon az Okmányok/Oktatási igazolványok/Nemzeti Egységes Kártyarendszer regisztráció menüpontban az Ügyintézés indítása gombra kattintva érhető el.
A szolgáltatást az ügyfélkapuval rendelkező, 14. életévüket betöltött tanulók használhatják, akik szerepelnek a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban valamint az utóbbi egy évben készítettek róla fényképet a kormányablakban.
A NEK regisztráció az elektronikus úton benyújtott kérelem sikeres befogadása után azonnal megtörténik, a NEK adatlap az ügyfélkapu tárhelyre kerül megküldésre.
A letöltött adatlapot ezt követően az iskola titkárságára kell behozni!
A diákigazolvány érvényessége:
A kiadott igazolványok érvényesítését 16 éves kor felett érvényesítő matrica felragasztásával kell végezni, mely a DIÁKABLAKBAN igényelhető. Az érvényesítő matrica tartalmazza érvényességének időtartamát, valamint a közoktatásban a matrica sorszámát. Az érvényesítés minden év szeptember hónapban történik.